Зізнатися, до сих пір мені не доводилося зустрічатися з творчістю розробника під кодовим ім'ям Team6 Game Studios . Чи то рятувало хоч якесь вроджене почуття прекрасного, то чи просто щастило. Але, як випливає з законів Мерфі, будь-якого везінню властиво рано чи пізно закінчуватися. Швидше рано, ніж пізно.
З іншого боку, своїм невдачею я, можливо, спасу від фінансових витрат, культурного шоку і навіть матеріального шкоди - увіткненою в монітор клавіатури, наприклад - потенційних покупців цього дива. Так що справа варта заходу.
Сувора особистість в камуфляжі на обкладинці диска обіцяла пригоди як мінімум в дусі «Рембо» і «Чорного яструба». І щодо першого, уявіть, не обманула. У сенсі, наповненням своїм ідеологічно відповідала. Стандартні для американського superhero півтори звивини, мужня незграбність форм і емоції на рівні п'ятирічної дитини. Чи не індиго.
Спецназівець повз через зарості полігонів. Полігони відчутно кололися навіть крізь одяг, бронежилет і власну шкіру потрійного дублення. Але місія повинна була бути виконана. Мета була вже близька - позашляховик невідомої моделі, але дуже-дуже дорогий. Всім своїм виглядом говорить: «я стою два мільйони мертвих зелених президентів».
За спиною у спецназівця висіла найкраща подруга будь-якого солдата ... ні, не піхотна автоматична гвинтівка M16, що не M4A1, що не Steyr Aug. І навіть не улюблений трофейний AK74. Там була бейсбольна бита. Особлива. Титанова, армована смугами танкової броні. З лазерним наведенням. Цим пристроєм і слід було знищити неугодний начальству транспорт. Чому неугодний? А цього нам знати не положено. Уряд сказав «є контакт» - і ми їмо контакт.
За що така кара? Після старих квестів LucasArts і недавніх Simon the Sorcerer 4 , Crysis і Half-Life 2 , після геніально продуманої мультяшности і сюжетного наповнення World of Warcraft , в кінці кінців. Ось так живеш, нічого не боїшся, віриш в людську розумність з проблисками геніальності. У ринкову економіку, в кінці кінців, де халтура повинна каратися смертю компанії. А потім приходить ВОНО і ламає всі ідеали. Навіщо нам сюжет і графіка? У нас біта є!
Втім, в OAZ є не тільки біта. Вірніше, біта присутній тільки в одному епізоді. Ще там є вугласте alter ego гравця, картонні вороги, пластилінові, в гіршому сенсі, ландшафти, ніякої світло. Сюжету немає. Здається, автори не знають, що це таке.
***
Грати в це не можна. Цим можна милуватися здалеку, бажано надівши костюм хімзахисту. Або відразу знищити, поховавши останки в спеціально відведених для цього місцях. Там вже чимало подібних творінь спочиває - в тому числі і від Team6.
Викидень прогресу.
Плюси: воно встановлюється і запускається.
Мінуси: коштує грошей і займає місце на жорсткому диску.
|